Investigació i preparació del producte internacional (online)



Aprèn les claus per començar a exportar

Data inici: 25/5/2020
Data fi: 21/7/2020 
35 hores

Destinataris

Gerents i directors de pimes, directors comercials i d’exportació, tècnic-comercials i comercials export, directors de logística, directors de màrqueting i producte mànagers, personal administratiu de departaments de vendes i exportació, estudiants de grau, masterandos i en general qualsevol professional interessat en aquesta disciplina.

Objectius

En primer lloc el curs pretén situar l’alumne enfront de l’entorn internacional que envolta a qui es fa la següent pregunta: Vull exportar, per on començo? A partir d’aquí se li ensenya a l’alumne el que han de ser els seus primers passos dintre de l’empresa, com fer-los, com focalitzar-se en el mercat o mercats exteriors de destinació i sobretot se li ensenya a buscar, trobar i treballar amb tots aquells proveïdors de serveis de comerç exterior, imprescindibles per portar a terme la seva primera venda internacional.

Metodologia

La formació online et permet formar-te on i quan vulguis. És mes flexible, perquè no existeixen horaris, és el propi alumne qui marca quan vol estudiar i el temps de connexió. Això permet adaptar el curs a les necessitats de cada alumne.
La metodologia del Campus Empresarial Virtual es basa en dos punts importants: la facilitat de l’ús per part de l’alumne i el seguiment del seu aprenentatge per part del tutor.
La formació online és pràctica i útil per a la teva vida professional. Inclou materials i continguts elaborats per professionals del sector, en cada curs es fan exercicis i casos pràctics i inclou autoavaluacions i un seguiment personal mitjançant les tutories.

Programa

Unitat 1:LA GLOBALITZACIÓ DELS MERCATS. EMPRESA I EXPORTACION
Un món en creixement. Què és la globalització?
Avantatges i desavantatges d’exportar
Unitat 2:INVESTIGACIÓ INTERNACIONAL DE MERCATS
La Investigació de mercats dins el Pla de Màrqueting internacional
Investigació de mercats en l’entorn globalitzat
Geoestratègia per a l’elecció de mercats objectiu
Concentració vs Diversificació
Priorització i selecció de mercats (investigació comparativa).
-Perquè prioritzar.
-Criteris de selecció de mercats. Matriu de selecció de mercats objectiu.
Utilització de webs per respondre als interrogants de l’estudi de mercat
La matriu DAFO com a resultat de l’estudi
Unitat 3:PREPARACIÓ DEL PRODUCTE PER EXPORTAR.
Del producte domèstic a l’internacional. És exportable meu producte?
Concepte de producte internacional
Matriu del B.C.G., Boston Consulting Group.
Incoterms 2020 i elaboració de l’oferta internacional
La classificació aranzelària dels productes a nivell internacional
-El H.S. Code (Harmonized System).
-El Codi Taric
La marca internacional. Polítiques de marca. (Consideracions)
Els drets de propietat intel·lectual del producte i les exportacions. Registre i costos.
Marques i imatge corporativa des d’un punt de vista de màrqueting
Imatge de marca de país. Creació de valor afegit.
Envàs i embalatge internacional. Requeriments i responsabilitats.
Unitizació de productes i càrregues per modalitats de transport internacional.
-Palets i Contenidors.
L’assegurança en el transport internacional dels productes. Cobriments, costos i contractació per als diferents tipus de transport i producte.
Els colors en el màrqueting internacional. Cultures i interpretació.
Producte internacional i els seus documents.


Informa’t

Inscriu-te

Organitza



Qui som?

La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona és una corporació de dret públic que presta serveis a les empreses, contribuint a la regeneració del teixit econòmic i a la creació d’ocupació, i consagrant la seva funció de representació, promoció i defensa dels interessos generals del comerç, la indústria, els serveis i la navegació. 

Contacta 

Fes-te soci

Comentaris